THE EXHIBITION            THE ARTWORKS           THE ARTISTS            INFO         AFV                  
L'exposition                    Les oeuvres                   Les artistes                                                  


   THE INVITED ARTISTS 


Judith GUEZ
RECTOVRSO CURATOR
 

Judith is an artist-researcher in virtual and mixed reality, and a doctor in digital art (INREV Paris 8).
Between art, science and new technologies, Judith has drawn inspiration from her career in robotics, art, computer science and cyberpsychology to explore the use of illusions between reality and the virtual as new artistic forms.
Both a developer and a designer, she has been exploring the field of virtual and augmented reality for the past ten years to invent and imagine new experiences.


Judith est artiste-chercheuse en réalité virtuelle et mixte, et docteure en art numérique (INREV Paris 8).
Entre art, science et nouvelles technologies, Judith s’est nourrie de son parcours en robotique, en art, en informatique et en cyberpsychologie pour explorer l’utilisation des illusions entre le réel et le virtuel comme nouvelles formes artistiques.
Aussi bien développeuse que conceptrice, elle explore depuis une dizaine d’années le domaine de la réalité virtuelle et augmentée pour inventer et imaginer de nouvelles expériences.
Julien LOMET
NUMERICA

Julien Lomet's research revolves around the artist's creative process according to the medium used. His questioning develops on the idea of an emotion shared between the artist and the spectator, as an exchange of intimate worlds in the form of paintings, videos and virtual environments. He therefore invites the spectator to become a creator himself in immersive and poetic works. The artist's virtual worlds are a mixture of surrealism, onirism, passion and illusory fears.


La recherche de l'Artiste Julien Lomet tourne autour du processus de création de l’artiste selon le médium employé. Son questionnement se développe sur l’idée d’une émotion partagée entre l’artiste et le spectateur, comme un échange d’univers intimes sous le format de peintures, de vidéos et d’environnements virtuels.Il invite donc le spectateur à devenir lui-même créateur dans des oeuvres immersives et poétique. Les univers virtuels de l’artiste sont un mélange entre surréalisme, onirisme, passion et frayeurs illusoire . 

Juan LEPARC
7 ALCHIMIES

Juan Le Parc has been working for several years on the forms of representation of the human body by combining artistic and scientific practices in his approach.
By taking the anthropological body modifications and mixing them with scientific imagery, he creates plastic universes filled with hybrid, chimeric beings from mythical imaginary worlds.

Juan Le Parc travaille depuis plusieurs années sur les formes de représentation du corps humain en associant dans sa démarche les pratiques artistiques et scientifiques.
En reprenant les modifications corporelles de type anthropologique et en les mélangeant avec une imagerie scientifique, il crée des univers plastiques remplis d'êtres hybrides, chimériques sortis d'imaginaires mythiques.

Margherita BERGAMO
EVE DANCE IS AN UNPLACEABLE PLACE


Margherita Bergamo (Telma Ha) has been a contemporary dancer since 2000. Within the company Les filles Föllen, which she co-founded in 2010, she has directed and performed several projects on stage. She recently directed the show "Revisiting Bowie" produced for the Barcelona Auditorium. She started working in virtual reality films with Muvers and Omnipresenz in 2016. In 2017 she co-founded, and currently heads, the Compagnie Voix.

Margherita Bergamo (Telma Ha) est danseuse contemporai . Au sein de la compagnie Les filles Föllen, qu’elle a co-fondé en 2010, elle a dirigé et interprété plusieurs projets sur scène. Elle a récemment dirigé le spectacle « Revisiting Bowie » produit pour l’Auditorium de Barcelone. Elle a commencé à travailler dans les films de réalité virtuelle avec Muvers et Omnipresenz en 2016. En 2017 elle a co-fondé, et actuellement dirige, la Compagnie Voix.
Bastien DIDIER 
LEVITATION

As a digital artist, Bastien Didier has been exploring the field of brain-machine interfaces for several years.
He uses brain waves as a creative material. From aperitifs to football matches, Bastien Didier seizes on popular practices to divert them and question our cultural resources.
His relationship to the world and technology is expressed through the research he conducts around this new language where thought is directly linked to the environment.

Artiste numérique, Bastien Didier explore depuis plusieurs années le champ des interfaces cerveau-machines.
Il utilise les ondes cérébrales comme matériau de creation. De l’apéro aux matches de foot, Bastien Didier s’empare des pratiques populaires pour les détourner et interroger nos ressources culturelles. Son rapport au monde et à la technologie s’exprime via la recherche qu’il mène autour de ce nouveau langage où la pensée est en lien direct avec l’environnement.



BC EMERGING ARTISTS AND RESEARCHERS

 
Kerem DOGURGA and Maddy PHILLIPS BDes in Interaction Design at Emily Carr University

present an immersive media display to foreground and contextualise the educational and scholarly aspects of new media and interactivity.  

Gabriel Reis and Keira Xu MDM Centre for Digital Media
present Divine Paper is a VR installation researching interactive ways of using technology to teach language.  

Adam Peregovits and Kavya Satyakumar MDM Centre for Digital Media
present Suspension Ion, an installation aims to suspend our perception of reality and swing through space in time.



With  the support / avec le soutien de